YEŞİL DURSUNBEYİMİZE VE KÖYLERİNE HOŞGELDİNİZ; __________________

,,

5 Kasım 2009 Perşembe

Eğitim Durumu

.EĞİTİM ÖĞRETİM KURUMLARI



MERKEZ KÖY TOPLAM

* İlköğretim Kurumları 7 34 41

* Ortaöğretim Kurumları 6 - 6

* Yaygın Eğitim Kurumları 2 - 2

* Özel Yurt Pansiyon 3 - 3

* Özel Kurum (Dershane-Sürücü Kursu) 4 - 4



İLKÖĞRETİM

Merkez İlköğretim Okullarının ikisi taşıma merkezidir.

Köy İlköğretim Okullarından;

10 İlköğretim okulunda 8 yıllık eğitim öğretim yapılmakta,

24 İlköğretim okulunda birleştirilmiş sınıf eğitim öğretimi yapılmaktadır.

- 2006-2007 Eğitim Öğretim Yılında 125. Yıl İ.M.K.B. Yatılı İlköğretim Okulu açılmış olup 120 kız, 120 erkek öğrenci yatılı olarak eğitim öğretimini tamamlamıştır.

- Eğitim Öğretime açık bulunan Okul sayısı

Müstakil Sınıf Birleştirilmiş S.
Merkez 7 -
Köy 10 24
Toplam Okul 17 24



ORTAÖĞRETİM:

- Dursunbey Mustafa Korkmaz Anadolu Lisesi.

- İmam-Hatip Lisesi

* 140 Yataklı Pansiyonu bulunmaktadır.

* Pansiyonda 140 öğrenci barınmakta olup, tamamı Parasız Devlet Yatılı kapsamındadır.

Dursunbey Çok Programlı Lisesi

* Muhasebe, Yabancı dil ağırlıklı ve Genel Lise Programları uygulanmaktadır

* 60 yataklı pansiyonu bulunmaktadır.1 Paralı,48 Parasız yatılı olmak üzere 49 öğrenci barınmaktadır.

* Mesleki Teknik Liseler:

Kız meslek Lisesi:

* Giyim ve Nakış bölümleri bulunmaktadır. Aynı zamanda Pratik Kız Sanat Okuludur.

* Bünyesinde Çocuk Gelişimi Bölümü olduğundan Okul öncesi uygulama sınıfı vardır.

Anadolu Teknik Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi

- Metal İşleri, Mobilya ve Dekorasyon, Yapı, Tesviye, Bilgisayar ve Elektrik bölümleri mevcuttur.

- Okulun 10 Daireli Lojmanı bulunmaktadır.

- Sağlık Meslek Lisesi

* Okula ait bina bulunmamaktadır. (Kız Meslek Lisesi binasında eğitim öğretime devam etmektedir )

YAYGIN EĞİTİM:

-Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğü;

İlçemizde Mesleki Eğitim Merkezi faaliyetini geçici olarak Anadolu Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi bünyesinde sürdürmektedir.

Pratik Kız Sanat Okulu da Kız Meslek Lisesi bünyesinde eğitim öğretimini sürdürmekte ve Bayanlara yönelik açılan Batik, Giyim ve Nakış dallarında kurslar açılmaktadır.

Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü:

Merkezimiz 2007 yılı Haziran ayına kadar 1 müdür, 1 müdür yardımcısı, 1 sözleşmeli geçici personel hizmetli ile çalışmalarına devam etmiş, 2 müdür yardımcısının daha görevlendirilmesi ile birlikte bu tarihten itibaren 1 müdür, 1 müdür başyardımcısı, 2 müdür yardımcısı kadrosuyla çalışmalarına devam etmektedir.

2006-2007 Öğretim yılı itibariyle toplam 50 kursta (38) ücretli öğretmen (10) sigortalı usta öğretici görevlendirilmiştir.

2006-2007 Eğitim öğretim yılında (11) Bilgisayar Kursu, (3) Giyim Kursu , (2) Halıcılık Kursu (İpek), (1) Avcılık Eğitimi Kursu , (2) 1. Kademe Okuma-Yazma Kursu, (2) Yetkili kalorifer Ateşçisi Kursu, (1) Yabancı Dil (İngilizce) Kursu, (6) Anadolu, Fen Liseleri ve Kolejlere Hazırlık Kursu , (2) ÖSS Kursu , (3) Halk Oyunları Kursu, (1) Aerobik Kursu, (2) Kurban Kesim Elemanı Yetiştirme Kursu, (1) Enstrüman Öğretimi (Gitar) Kursu, (1) El Sanatları (Takı) Kursu, (4) Tekwando Kursu, (3) Bursluluk ve Yatılılık Sınavlarına Hazırlık Kursu, (1) Futbol Kursu, (1) İlk Yardım ve Sağlık Bilgisi Kursu, (1) Model Uçak Yapımı Kursu, (1) Matematik, (1) Bağlama Kursu olmak üzere toplam 50 adet kurs açılmıştır.

Bu kurslarda 482 bayan, 493 erkek olmak üzere toplam 975 kursiyer belge almıştır.

2007-2008 öğretim yılında;

Anadolu Liselerine hazırlık kurları (21), Bilgisayar kursu (4) , Türk halk Oyunları kursu (4), Üniversiteye hazırlık kursu (4) , Kamu Personeli Seçme Sınavına Hazırlık Kursu (4), Tekvando Kursu (4) , Kalorifer Kursu (1) ,Giyim Kursu (1), Spor Kursu 2 (Basketbol-Futbol) , Okuma yazma (1) ,Kamu personelini Yabancı Dil Sınavına Hazırlık Kursu (1) , Aşcılık Sıcak Mutfak Kursu (1), Hüsnü Hat Kursu (1), Uygulamalı Türk Halk Müziği Kursu (1), Gitar Kursu (1) , Kurban kesme Elemanı yetiştirme Kursu (1), İngilizce Kursu (1) , açılmıştır. Bazı kurslar belirlenen takvim çerçevesinde devam etmektedir.

ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI:

İlçede;

1 Özel Motorlu Taşıt Sürücü Kursu,

- Özel Aykut Sürücü Kursu

2 Özel Dershane

- Özel Zağnos Dershanesi

- Özel Baycan ABC Dergisi Dershanesi

3 Özel Öğrenci yurdu mevcuttur.

- Özel Ömür Kardeşler Erkek Öğrenci Yurdu

- Tahsil Ç.Ö.Y.D.Erkek Öğrenci Yurdu.

- Özel Zübeyde Hanım Yüksek Öğretim Kız Öğrenci Yurdu

- Papatya Y.Ö.Kız Öğrenci Yurdu.

1 Rehabilitasyon Merkezi mevcuttur

- Özel Aladağ Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi



ÖĞRETMENEVİ VE AKŞAM SANAT OKULU:

İlçemizde ,

Öğretmenevi binası mevcut olup aynı bina içinde;

- 50 yataklı misafirhane,

- Çok amaçlı toplantı Salonu

- Dinlenme salonu

-Yemekhane (Öğle yemeği çıkmaktadır) bölümleri vardır.

Ayrıca;

- İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü,

- Öğretmenevi Müdürlüğü

2. DERSLİK

MEVCUT İHTİYAÇ

Şehir Köy Toplam Şehir Köy Toplam

- İlköğretim 123 148 271 16 5 21

- Ortaöğretim 58 - 58 - - -

- Yaygın Eğitim 11 - 11 - - -

TOPLAM 192 148 340 16 5 21



3.LOJMAN

Köy İlköğretim okullarında toplam 123 Lojman bulunmaktadır.

- Eğitim öğretime açık 24 birleştirilmiş sınıf okullarında lojmanlar kullanılmaktadır.

- Eğitim öğretime kapalı olan Lojmanlar atıl durumdadır.

-Özellikle taşıma merkezi okullarda ve 125.Yıl Yatılı ilköğretim Bölge Okulunda Öğretmen istihdamını sağlamak amacıyla yaklaşık 60 lojmana ihtiyaç vardır.





4.ÖĞRETMEN DURUMU

MEVCUT İHTİYAÇ
** Okul Öncesi

- Kadrolu 7 10

-Kadrosuz Usta Öğretici 9

** İlköğretim (Sınıf Öğretmeni)

- Kadrolu Sınıf öğretmeni 112 10

- 657 4/B Sözleşmeli öğretmen 50

- Ek ders karşılığı Ücretli Öğretmen 21

** Orta ve İlköğretim (Branş Öğretmeni)

- Kadrolu Branş öğretmeni 216 10

- 657 4/B Sözleşmeli Branş öğretmeni 40

- Ek-ders karşılığı Ücretli öğretmen 2

** Yaygın Eğitim

- Halk Eğitimi Merkezi 5

- Mesleki Eğitim Merkezi 8

TOPLAM 470 30



BRANŞLARA GÖRE ÖĞRETMEN İHİTİYACI

DERS ADI İHTİYAÇ ADETİ

İngilizce 1

Coğrafya 3

Kimya 2

Halk oyunları 1

Çocuk Gelişimi 1

Giyim 1

Nakış 1

Toplam 10

Özellikle Köy İlköğretim Okullarında Branş öğretmenine acil ihtiyaç vardır.

5. MEMUR VE HİZMETLİ DURUMU

MEVCUT İHTİYAÇ

Şef VHKİ Memur Tekn. Hiz. Şof. Memur Tekn. Hiz.

* İlköğretim Okullarında - 1 2 - 8 1 15 25 25

- Geçici Personel - - - - 15 - - - -

* Lise ve dengi Okullarda - 2 3 2 11 1 5 3 12

- Geçici Personel - - - - 2 - - - -

* Yaygın Eğitim - - - - 1 - - 2 -

- Geçici Personel - - - - 1 - - - -

* Öğretmenevi Müd - - - - 3 - 1 1 3

* İlçe M.Eğt.Müd. 2 3 4 - 1 2 2 1 -

- Geçici Personel - - - - 2 - - - -

TOPLAM 2 6 9 2 44 4 23 32 40



İlçemizde 2 Şef, 6 VHKİ, 9 Memur, 2 teknisyen, 4 Şoför ve 44 hizmetli ile hizmetler yürütülmekte olup, 23 Memur, 32 teknisyen ve 40 Hizmetliye ihtiyaç vardır. Köy İlköğretim Okullarından Akbaşlar, Sağırlar, Durabeyler, Çanakçı ve Odaköy H.Şen İlköğretim Okullarında hizmetli bulunmamaktadır. Acil olarak hizmetli ihtiyacının karşılaması gerekmektedir.

6.ÖĞRENCİ DURUMU



ERKEK KIZ TOPLAM

* Okul Öncesi 124 108 232

* İlköğretim 2891 2772 5663

* Ortaöğretim 777 547 1324

TOPLAM 3792 3427 7219



7.YATIRIM

- OKUL VE DERSLİK İHTİYACI

- Mustafa Korkmaz Anadolu Lisesi (ÇPL nin ek binasında Eğitim ve Öğretime devam etmektedir) Yeni Binaya ihtiyaç vardır.

- Dursunbey Raif Eriş Anaokulu binası İnşaatı tamamlanmış olup çevre düzenlemesi yapılması gerekmektedir.

- Rehabilitasyon Merkezi binası ihtiyacı vardır.(Çalışmaları devam etmektedir.)

Ek Derslik

Üçeylül İlköğretim Okulu 8 Ekderslik ihtiyacı var

Durabeyler İlköğretim okulu 3 Ekderslik ihtiyacı var

Şabanlar İlköğretim Okulu İnşaatı devam etmektedir



Sağırlar İlköğretim Okulu İnşaatı devam etmektedir



ACİL ONARIMA İHTİYAÇ DUYULAN İLKÖĞRETİM OKULLARIMIZ

1.İstasyon İlköğretim Okulu (Bahçe düzenlemesi ve tören alanı )

2.Sarnıç İlköğretim Okulu(Kapı, pencere ve tabanları ahşap olup onarıma ihtiyacı vardır

3.Çınar İlköğretim Okulu ( WC, kömürlük, arşiv yapımına ihtiyaç vardır.)

4.Hondular ilköğretim okulu binası

5.Akyayla ilköğretim okulu tuvaletlerinin onarımı

6.Kavacık İlköğretim Okulu, okul kapılarının onarımı

7.Osmaniye İlköğretim Okulu

8.Mıcırlar İlköğretim Okulu

9.Sağırlar İlköğretim Okulu kapı ve pencerelerinin değişimi ve onarımı

10.Gökçedağ İlköğretim Okulu genel onarımı ve Kalorifer sisteminin bakımı

11.Veliler İlköğretim Okulunun çatı ve tuvaletlerinin onarımı

12.Yukarımusalar İlköğretim Okulu elektrik tesisatı

8.TAŞIMALI EĞİTİM

İlçemiz Coğrafi yapı bakımından dağınık bir yapı arz ettiği ve yerleşim yerlerinin çoğu küçük olması, göçe dayalı nüfus azalması sebebiyle köylerdeki öğrenci sayısında da düşüş olmaktadır. Birleştirilmiş sınıf uygulamasını kaldırılması ve eğitim öğretim seviyesinin yükseltilmesi bakımından taşımalı sistem önem taşımaktadır.

2007-2008 Öğretim Yılı:

TAŞIMA MERKEZİ SAYISI: 7+2= 9

İlçe Merkezi Taşıma Merkezi Okul sayısı: 2

N.Bal İlköğretim Okulu

İstasyon İlköğretim Okulu

* Köylerde bulunan Taşıma Merkez Okul Sayısı: 7

- Selimağa İlköğretim Okulu

- Kavacık İlköğretim Okulu

- Gökçedağ İlköğretim Okulu

- Akbaşlar İlköğretim Okulu

- Odaköy Hasan şen İlköğretim Okulu

- Çanakçı İlköğretim Okulu

- Göbül İlköğretim Okulu

* İl Dışı İlköğretim Taşıma Merkezi: 1

- Simav Dağardı İlköğretim Okulu : (Şenköy İlköğretim Okulu taşınıyor.)



Taşınan Yerleşim Birimi sayısı: 96

Öğrencisinin tamamı taşınan Okul S.: 60

Öğrencisinin bir kısmı taşınan Okul S.: 19

Okulsuz yerleşim birimi sayısı: 17

I.Kademe Taşınan: 688

II. Kademe Taşınan: 795

Taşınan Toplam Öğrenci sayısı: 1483

* Öğrenci Taşıma işinde görev alacak taşımacılara Ödenek tahsisine göre ödemeleri yapılmaktadır.

TAŞIMA KAPSAMINDA VERİLEN ÖĞLE YEMEĞİ
Taşımalı İlköğretim Uygulaması kapsamında öğle yemeği verilen taşıma merkezleri ve öğrenci sayıları;

İlçe Merkezi

N.Bal İlköğretim Okulu: 482

İstasyon İlköğretim Okulu: 239

İlçe Merkez Öğrenci Toplamı: 721

Köylerde bulunan Taşıma Merkezleri ve öğrenci sayıları:

Selimağa İlköğretim Okulu: 157

Kavacık İlköğretim Okulu: 181

Gökcedağ İlköğretim Okulu: 255

Akbaşlar İlköğretim Okulu: 75

Odaköy H.Şen İlköğretim Okulu: 66

Göbül İlköğretim Okulu: 14

Çanakçı İlköğretim Okulu: 14

Köy Toplamı: 762
GENEL TOPLAM : 1483


· Taşımalı sisteme dahil okullarımızda öğrenim gören bütün öğrencilerimize öğle yemeği verilmiştir. (1483)

· Kütahya ili Simav İlçesi Dağardı İlköğretim Okuluna taşınan 15 öğrenciye bu okullarda öğle yemeği verilmektedir.

· Toplam öğle yemeğinden yararlanan öğrenci sayısı 1483+15 = 1498 dur.



SONUÇ VE ÖNERİLER :

* PERSONEL:

- Branş Öğretmeni ihtiyacı bulunmaktadır.

- Özellikle okullarımızın hizmetli ihtiyacı bulunmaktadır.

- Öncelikle öğretmen, hizmetli ve diğer personel ihtiyacı acilen karşılanmalıdır.

- Öğretmen değişikliklerinin sürekli oluşu, her yıl köylerdeki öğrencilerin yeni bir öğretmenle tanışması ve uyum süresi geçirmesi eğitimi olumsuz yönde etkilemektedir.

* BİNA:

- Özellikle 3 Eylül İlköğretim Okulunun normal eğitim öğretime geçebilmesi için derslik ihtiyacı karşılanmalıdır.

- Mustafa Korkamaz Anadolu Lisesine ait bina ihtiyacı bulunmaktadır.
www.dursunbey.gov.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dursunbey Belediye Başkanının Çalışmalarından Memnunmusunuz?

YÖNETİCİ MAİL:h.simal25@gmail.com

sitemizi nasıl buldunuz

Devlet Hastanesi Randevu Al

Randevu Telefon : (0266) 662 50 71